Mina hundar

Bild

Den hund som jag älskade mest dog. Jag saknar den jätte-jättemycket. Hon hette Kiara och det var en jättefin hund. Vi brukade leka och hon skyddade mig, när någon bar upp mig, då hoppade hon på den.

Nu har jag ingen hund men jag skulle gärna vilja ha en. Mamma är taskig för jag får ingen hund.

av mabou Postat i Djur

3 comments on “Mina hundar

  1. Jag förstår att du vill ha en hund, men jag tror inte din mamma inte ger dig någon bara för att vara taskig. Det är jättemycket jobb med att ha en hund! Man kan inte bara ha en hund för att leka med ibland eller för att den är söt. Man måste gå ut med hunden flera gånger om dagen, även såna dagar då man kanske inte har lust att gå ut själv. Sen måste man ju ge den mat varje dag, kanske borsta och kamma hunden, den måste gå till veterinären ibland och man kan inte lämna en hund själv för länge.
    Du får göra som jag och vänta tills du blir vuxen och skaffa en egen hund. Jag väntade i massor med år innan jag kunde skaffa min hund. Han heter Higgins och om du vill se hur han ser ut har han en egen hemsida som du hittar här: http://kexmonstret.just.nu

    /Yvonne

    • Jag har varit inne på din hunds sida och jag tyckte om hunden. Var det hunden som sa vad du skulle skriva? Det lät som en hunds röst. 😀

      • Ja, det är Higgins som talar om vad han vill skriva om. Eftersom han inte har några fingrar så är det jättesvårt för honom att skriva själv på datorn. Men jag skriver alltid precis som han säger åt mig! Även när jag vet att han hittar på saker.
        Han hälsar förresten och tycker det var roligt att du var och hälsade på på hans sida!Vi såg att du skrivit i hans gästbok också! Tack för det!

Kommentera

