Jag och morfar på Furuvik

I går tog min morfar med mig till Furuvik i Gävle.

Vi åkte bil dit

Bland fåren fick man gå in i hagen och klappa fåren

Jag tog kort på kossan för att den var jättevit och jättefin

Den här slickade på kameran, så jag fick säga till den att det är SVT´s kamera

Det här blev en fin bild för jag stack in kameran in i staketet

Den här grisen bara drack hela tiden

Kamelen nosade på kameran

Kängru

Man fick åka med en båt och kolla runt på flamingos

Jag åkte också karusell och badade. Det var jättekul. Det var bara jag som åkte karusell och badade men morfar och jag gick runt och kollade på djuren tillsammans.

Kommentera

